dinsdag 15 juli 2008

Vakantie Italië

We zijn weer thuis. Apart hoe lang twee weken werken soms zo lang kunnen duren en twee weken vakantie voorbij lijken te vliegen. We hebben gekampeerd in Sirmione, Italië. De tweede avond hebben we een spectaculaire storm met megaveel onweer meegemaakt. Gelukkig stond onze tent in de luwte, maar aan de overkant zijn voortenten ingestort en was er veel meer schade. De volgende dag was er weer een stralend zonnetje alsof er niks gebeurt was.


Camping Tiglio, waar we zaten, is een camping met heel veel vaste staplaatsen en sinds dit jaar staat Vacansoleil er met 30 tenten. Door de weeks is het er vrij rustig en in de weekenden wordt de camping overspoeld met Italiaanse gezinnen (en heel veel aanhang volgens mij). Er is een winkel, een restaurant maar helaas heb je er buiten het zwembad geen vertier. Net buiten de camping is een rustig "strandje" (lees onregelmatig grasveld met een steiger om in het Gardameer te komen om te zwemmen) en nog iets verderop een groter kiezelstrand.
Wij zijn vaak naar het rustige strand geweest. Heerlijk om te luieren en wat te zwemmen en te lezen.


Inmiddels kan ik geen pizza meer zien maar mis ik wel ons dagelijkse ijsje enorm. Oh, wat kunnen die Italianen toch lekker ijs maken. 's Avonds laat zie je rond de ijssalons massa's mensen ijs eten. Enig.
We hebben wat plaatsjes rond het Gardameer bezocht, zijn de berg de Monte Baldo op geweest met de kabelbaan en hebben het laatste stuk naar beneden gelopen. Dat laatste was een prachtige maar zeer pittige tocht over soms zeer moeilijk begaanbare paadjes.


We zijn ook een dag naar Venetië geweest. Ik vond het daar erg leuk. Al die waterstraten met boten en gondels, echt zoals in films. We hadden een dagkaart met de boot, dus 's middags hebben we een grote boottocht gemaakt, heerlijk met je hoofd in de wind.


We hadden ook fietsen gehuurd voor vier dagen. Helaas was de kwaliteit slecht. Van één fiets deden de versnellingen het niet zodat je heel snel moest trappen, zeer vermoeiend dus. Aangezien ik erg veel last van m'n schouder had was fietsen op deze ATB's zowiezo niet zo prettig dus hebben we die slechte fiets teruggebracht. De volgende dag bleef ik thuis en ging de rest fietsen naar een dorpje verderop. Daar bijna aangekomen knapte er een ketting. Met de auto hebben we de fiets opgehaald en toen het hele zootje teruggebracht bij de fietsverhuur. We kregen al ons geld terug, dus dat was netjes.
Ook zijn we een dagje in Verona geweest.


Lekker gewandeld en later wat winkels bekeken. Wat hebben ze daar veel dure en chique winkels zeg. Alle grote modemerken kom je er tegen. Ik heb erg getwijfeld over een paar zilveren Nike schoenen. Heb ze uiteindelijk niet gekocht en ben er nog niet uit of ik daar nu wel of geen spijt van heb.


Vandaag weer aan het werk én aan de scrap, heb er ook wel weer zin in.

4 opmerkingen:

Ingrid zei

Leuk om je vakantieverslag te lezen en foto's te bekijken. Gezellig dat je weer terug bent.

Wendy zei

leuke foto's
Welkom terug

Dora zei

Jij hebt volgens mij een heerlijke vakantie gehad! De foto's zien er leuk uit, en Venetie is inderdaad schitterend. Jij hebt de aankomende tijd genoeg om over de scrappen!

Leontine zei

Als ik je foto's zie, dan krijg ik spontaan erg veel zin in mijn vakantie....mmm, nog 6,5 week werken. Kan iets leukers bedenken, hahaha. Groetjes, Leontine